מדריך למכירת רכב יד-שנייה – פרסום מודעות רכב


בראש ובראשונה, לאחר שהחלטנו כי אנו רוצים לפרסם מודעת רכב אנו צריכים לנסח מודעה כאשר מפרסמים מודעות רכב במדיה – בכל מדיה בין במדיות המודפסות או באינטרנט, יש לנסח מודעה ברורה ומנוסחת היטב על מנת שקהל היעד שאנו מעוניינים בו יפנה אלינו. ובכן, במודעות רכב – מודעות שכאלו צריכות לכלול פרטים ברורים – דגם ותת-דגם של הרכב או הדו-גלגלי, איזו יד הרכב המוצע, האם הגיר ידני, אוטומטי או טיפטרוניק, קילומטארז' וכדאי גם לפרט מה הצבע של המכונית, מצבה השיפורים אשר קיימים בה ופרטים מועילים נוספים. לדוג' אם אנו מפרסמים בעיתון, מודעה כזו יכולה להיות מוצלחת עבור רנו: מגאן, 2009, יד שנייה, 2000 סמ"ק, 80,000 ק"מ, במצב מצוין, מחיר מחירון, צבע לבן. לא גמיש כלל! כך אתם מעבירים לקונה את כל המידע ורק אנשים אשר באמת מתאימים לדרישותיכם יפנו אליכם.

 כמה דברים לדעת לפני פרסום מודעות רכב.

צריך לקחת בחשבון כי העיתונים והלוחות בהם לא מתעדכנים מדי יום – כך שבמידה ואתם מפרסמים מודעות רכב בעיתון – אין זה אומר כי כבר מחר היא תפורסם (ואם מדובר בזמן של אחרי סגירת גיליון תצטרכו להמתין אף שבוע וחצי!) מחיר פרסום מודעה בעיתון משתנה מעיתון לעיתון ואינו נשאר אותו דבר – המחיר תלוי במיקום העיתון, בגודלו וקהל היעד של העיתון. צריך להבין כי פרסום מודעת רכב תלוי הן ברכב המוצע למכירה והן בפרמטרים נוספים ולכן לפעמים כדאי לפרסם במדיה ארצית אשר תיתן חשיפה ארצית לרכב שלכם ובמקרים אחרים מומלץ להסתפק בפרסום בעיתונות המקומית.

 

עולם פרסום המודעות בעיתונים – כמה מילים יש לי?!

כמו כן, יש להבין כי עלות מודעות הרכב בעיתונים נקבעות על פי מס' מילים וזהו אחד הפרמטרים אשר ייקבע את המחיר אותו נשלם על המודעה. לכן, אפשר לקצר ובמקום "צבע לבן", לרשום "לבן". צריך להבין דבר נוסף, כאשר אנו נפנה לקהל בוגר יותר, הם לא תמיד יוכלו לגשת לרשת האינטרנט (בעיקר בשל חוסר ידע כיצד להשתמש בו) ולכן, במקרים כאלו כדאי ואף מומלץ לפרסם את מודעות הרכב שלנו במדיות המודפסות (גם אם זה אומר שזה מגביל אותנו מבחינת כמות המילים ואכן כך, בפרסום בעיתונות המודפסת מבחינת מילים אין לנו הרבה).

 

נשמע קצת מסובך, יש דרך לפשט את פרסום מודעות הרכב?

ובכן, תמיד כדאי להיעזר בסיוע מקצועי – ישנן חברות פרסום מודעות אשר מבצעות עבורנו את העבודה בצורה היעילה, המקצועית, המהירה ואף הזולה ביותר. חשוב להבין, כי כאשר אנו מפרסמים מודעות רכב או כל סוג מודעה אחר – המודעה צריכה לפנות הן לקהל היעד הנכון ולכן חשוב לפרסם אותה במדיות המתאימות עבור המודעה הספציפית הזו. בנוסף, המודעה צריכה להיות מנוסחת וברורה על מנת שמי שפונה יהיו בדיוק האנשים אשר אנו צריכים (בעלי רצון ויכולת לרכוש את הרכב) – כך נחסוך לעצמנו זמן בשיחות לא רלוונטיות – דבר אשר יכול להפריע לנו מאוד לסדר היום שלנו מבחינת כמות השיחות והפגישות שנקבל – בין אם בעבודה ובין אם מדובר בזמן איכות עם המשפחה ולבסוף, גם מיקום המודעה במדיה הספציפית ומחירה לא פחות חשובים.

לכל הפרמטרים הללו, חברת פרסום מודעות טובה ומקצועית תדאג – החל מניסוח מודעה מקצועי ודרך משא ומתן על מיקום המודעה ומחירה. הדבר יחסוך עבורנו טרחה, זמן וכסף.

 

ביצוע המכירה – קצת חוקים על מנת לבצע העברת בעלות חלקה.

החוקים בכל הקשור למכירת רכב מיד שנייה אינם קבועים ותלויים בסוג הרכב – מומלץ לבדוק במשרדים הממשלתיים לאיזו קטגוריה כלי הרכב שלכם משתייך.

בשלב ראשון, לאחר ביצוע כל הבדיקות לרכב והתשלום מבוצעת העברת הבעלות באמצעות שטר המכר בדואר או במשרד הרישוי.

בטופס העברת בעלות (רישום) צריך לכלול נתונים רבים – בין היתר השמות שלכם, הכתובות, מספרי הטלפון של שניכם, דגם ומספר הרישוי של הרכב. כמו כן, יש לכלול את המחיר בו נמכר הרכב, איך בוצע התשלום וציון כי כלי הרכב נמכר "AS-IS) – בכדי הרוכש לא יוכל לטעון אחרת לאחר מכן. לבסוף, לכלול את השמות יחד עם החתימות ותאריך ביצוע המכירה.

 

אמנות המשא-ומתן

טוב, נהדר, מצאנו קונה לרכב – השלב הבא, משא ומתן. צריך לשאול שאלות ולהתמקח – אנו בישראל ולכן, כמעט תמיד אנו נמצא את עצמנו כאשר הקונה ינסה להתמקח על מחיר נמוך יותר לרכב, גם כשאין מקום לכך. בראש ובראשונה, יש לגבש את הסכום הנמוך ביותר אשר אתם מוכנים לקבל תמורת הרכב ולזכור אותו. לאחר מכן, יש להתחיל במשא ומתן ולעמוד על המחיר שלכם – גם איננו אוהבים להתמקח אך הדבר הוא שלב הכרחי ואם אנו מוסיפים למחיר הרצוי שלנו תוספת אזי כדאי לעשות זאת בטווח של עד עשרה אחוזים.

 זהירות! רמאים!

חשוב להבין, עולם מכירות הרכב לא חף מהונאות ולכן כאשר מוכרים או רוכשים רכב מומלץ מאוד לבדוק בשבע עיניים אחר כל הפרטים ולא לוותר.

כאשר אנו מפרסמים מודעות מכירת רכב יד שנייה ורוכש פוטנציאלי פונה אלינו ומעוניין לרכוש באמצעות שיק בנקאי כאשר לבסוף וברגע האחרון הוא מחליף את השיק הדבר אמור להדליק לנו נורה אדומה – אין להעביר בעלות על רכב עד אשר מלוא הסכום נמצא בידינו. גם אם הסיבה ממש טובה – אל תעבירו עד אשר התשלום יעבור אליכם!

 גם כרוכשים כדאי לנו מאוד להיזהר – לא מעט אנשים מתחזים, יוצרים מצג שווא ואף מסוגלים להיעלם עם הרכב והכסף שלכם. לכן, כדאי לתחקר את המוכר באשר לעברו ולעבר הרכב ולבדוק ב-7 עיניים את כל מסמכי הרכב. כמובן, גם לחתום על חוזה מכירה מסודר יכול לסייע לא מעט.

רכישת רכב יד-שנייה – היעזרו במערכת הבנקאית

הצורה הכי טובה למנוע כל סוג של הונאה היא אינה למסור את הבעלות עד אשר יש לכם כסף בבנק – אם קיבלתם כסף מזומן, חכו עד שתפקידו בחשבון (אולי הם מזויפים?), אם קיבלתם שיק המתינו עד שייפרע) – אל תתפשרו ואתם אמורים לעבור את שלב מכירת הרכב בצורה מהירה וחסרת בעיות. הדבר מתייחס גם לצד השני, הקונה – הימנעו מלתת כסף מזומן, תמיד עדיף לתת המחאה בנקאית ולחתום על מסמכים על מנת לתעד את מכירת הרכב ואולי אף לצלם אחד את השני על מנת להוריד את הסיכוי להונאה.

צריך לזכור כי מכירת רכב יד שנייה צריך להיות תהליך טוב גם למוכר וגם לקונה כאשר הקונה יקבל רכב אשר ישרת את מטרותיו בעוד המוכר אמור לקבל תשלום שיהיה מקובל עליו ושהוא לא ירגיש מופסד. חשוב להכיר את השוק ולשאת ולתת על מנת לקבל את השווי האמתי של הרכב.

לסיכום, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת לא לצאת מופסדים ולא לתת לאנשים אחרים להונות אותנו. כדאי להשתמש במערכת הבנקאית – גם לקונה כדאי לשלם או בהמחאה בנקאית או בשיק בנקאי אותם ניתן יהיה לאתר בקלות לאחר מכן וגם למוכר כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולא להעביר את הבעלות על הרכב לפני שקיבל את מלוא התשלום. כמו כן, כדאי ואף מומלץ להסתייע בפרסום מודעות הרכב. חברת פרסום מודעות ותיקה, בעלת אמצעים וקשרים תוכל לנסח עבורכם את המודעה, לבצע את פרסום המודעה, לבחור את המיקום ואף להתמקח על מחיר המודעה בצורה הטובה, היעילה והמהירה ביותר תוך חסכון כאב ראש ואף כסף עבורכם.