ניהול מסע פרסום אפקטיבי ברדיו


 כך תתברג בעולם הפרסום באמצעות הרדיו

 קבל ייעוץ מקצועי על איך לנהל את מסע פרסום ברדיו מוצלח.

לא משנה לאיזה לקוחות פוטנציאליים היית רוצה להגיע, הפרסום ברדיו יעזור לך לעשות את זה. בנוסף, הרדיו הוא נייד. 80% מהמבוגרים מאזינים לרדיו במכוניותיהם, ורבע מהאוכלוסייה גם מקשיבה בזמן העבודה.

יש הרבה חידושים ברדיו. תחנות רבות כיום משמיעות תכניות שלהם באינטרנט כדי להרחיב את מספר המאזינים המקומי ואפילו העולמי. בנוסף, אם מאזינים מקוונים אוהבים מה שהם שומעים בתחנת הרדיו, הם רק במרחק לחיצה אחת מהאתר שלך.

רדיו מספק אמצעי פרסום אידיאלי עבור עסקים קטנים, אבל להפעיל  מסע פרסום אפקטיבי דורש קצת ידע. לכן בצע את ארבעה הטיפים הבאים בשביל להתברג במצעד הפרסומים ברדיו:

אתר את קהל היעד המדויק

מפרסם ברדיו חייב להתחיל לפרסם כאשר הוא נמצא בהבנה ברורה לאלו מאזינים הוא רוצה להגיע. בצע פרופיל קהל יעד של משפט אחד המבוסס על מאפיינים הדמוגרפיים של הלקוחות הפוטנציאליים שלך. פרופיל זה צריך לכלול גיל, מין, עיר מגורים וגורמים אחרים, כגון ניהול משק בית. לאחר הכנת הפרופיל, שתף את המידע עם נציגי מכירות מהתחנות שאתם מתכוונים לפרסם בהם. הם יגידו לך איזה אחוז ממאזיניהם יכול להתאים לנתונים הדמוגרפיים הללו ובאילו שעות ביום או במהלכו ישנם סיכויים האזנה גבוהים יותר.

טרם ביצוע רכישת רדיו, ישנם מאפיינים איכותיים של לקוחות פוטנציאליים אותם צריך לקחת בחשבו. בעל מסעדה, למשל, יחפש תחנת רדיו שתאתר מאזינים לסעוד בחוץ בתדירות גבוהה. את נציגי מכירות תחנות הרדיו יש גישה למידע איכותי וכמוני בנוגע למאזינים שלהם וצריכים להיות מסוגל לתת לך הצעות מותאמות אישית, הכוללות לוחות זמנים עם תקלות דירוגים. הם צריכים גם לספק מפות כיסוי אות שמראות בדיוק היכן התחנות שלהם שמעו.

דע מה אתה קונה
ישנם שלושה אלמנטים חשובים ביותר שחשוב להבחין בהם בזמן הרכישה הישג, תדירות ועלות. הישג נמדד במספר הלקוחות הפוטנציאליים שלך שישמעו את המסר השיווקי שתעביר להם. תדירות היא מספר פעמים הממוצעת שניתן יהיה להאזין למסר השיווקי שלך. קנה מספיק תדרים כדי להבטיח שהמסר שלך שמע בכמה פעמים לפחות.

חפש חסות מיוחדת.
תחנות רדיו הן מנועי קידום מכירות, ויש לפחות שתי דרכים להיעזר בהן. ראשית, רוב התחנות מציעות הזדמנות לתת חסויות חדשות, דיווחי מזג אוויר, או סוגים אחרים ומגוונים של פרסום ברדיו. כספונסר, אתה בדרך כלל מקבל אזכורים נוספים בתוספת פרסום בשלטי חוצות, שהן מודעות החסות שלך לתוכניות מיוחדות. לעתים קרובות, חסות תבטיח זמן אוויר ראשוני בהפסקות מסחריות, כך תוכל להגיע ליותר מאזינים לפני שיש להם סיכוי לעבור תחנה או לכבות במהלך הפסקות ארוכות.

תחנות רדיו גם להיות מעורבות בקהילה באירועים מיוחדים. חפש הזדמנויות חסות הכוללות אזכורים בזמן אוויר וזמן חשיפה באירועים עצמם. תוודאו כי אתם מחפשים את האירועים שקהל היעד שלך משתתף ולחשוף את המוצר/ חברה שלך באור הזרקורים.

תבדר את הקהל.
לאחר שבחנת את ההצעות מתחנות הרדיו השונות ובצעת משא ומתן סופי עם הקונה שלך, תצטרך לשקול בעניין זמן אוויר. מאחר וזמן אוויר ברדיו הוא לעתים רחוקות עבודה עשה זאת בעצמך, סביר להניח שתעבוד ככל הנראה עם חברה הפקה מקומית, סוכנות או תחנה. אבל תצטרך להכיר את המושגים הבסיסיים כדי להמשיך לשדר ברדיו.

תשדירים ארוכים מעלים לרוב תשומת לב גבוהה יותר, בדרך כלל באמצעות הומור. ניתן גם להשתמש בצלילים שונים, מוזיקה משכנעת או קולות בלתי רגילים כדי למשוך תשומת לב. התשדירים חייבים לספר סיפור או מצב נוכחי כדי לקהל היעד שלך יוכל להזדהות איתו. כדי לשמור על הקהל שלך כל שיקשיב לתשדירים שלך חודש אחר חודש, הפוך אותם לחלק מקמפיין מתמשך של נושאהקהל שלך חייב להקשיב לגרסאות החדשות ביותר, בכך תעזור להרחיב את המסר שלך בצורה יעילה יותר מאשר אם היית הולך על תשדירים שאינם קשורים. לקבלת תוצאות מקסימליות, הפוך את הקריאה לפעולה–  ציין כתובת אתר אינטרנט או מספר טלפון – קל לזכור אותו ולקשר אותו לשם החברה.